Merhaba Tuvalet

Nisan şu an 3 yaşında ve yaklaşık 1 yıldır sürekli şu soruyu alıyorduk. "Bezi ne zaman bırakacak?" Emzik kullandığı süreçte de aynı şeyi yaşamıştık. Soranlara yine emzikte olduğu gibi, "ben kendimi henüz hazır hissetmiyorum" diyordum. Gerçekten de öyleydi. Bana çok zor geliyordu bu süreç. 3-3,5 yaşa kadar normal diye teselli ediyordum kendimi. Tabii bu sırada ara ara Nisan'a tuvaletinin geldiğini anladığımda soruyordum kendi tuvaletine yapmak ister misin diye. Nisan da şiddetle reddediyordu. Üzerine gitmemek için bir şey söylemiyordum.


Son zamanlarda "3 yaşına gelince çişimi tuvalete yapıcam" diyordu. 3 yaş geldi ama maalesef yine tuvaleti reddetti. Bu sırada bir iki kere çişini ve kakasını tuvalete yaptı ama yine de bez takmak istiyordu. Artık canım sıkılmaya başlamıştı ama zorla da bir şey yaptırmak istemiyordum.
Sonra bir akşam (5Mayıs Perşembe) "ben artık bez takmıcam kulot takıcam" dedi. Biz de tamam dedik ve bez bırakma sürecimiz başladı. Aslında Nisan'ın doktoru Alev Kutlu bu işe haftasonu başlayıp süreci beraber geçirmemizi önermişti ama Nisan isteyince yok bir gün bekleyelim demek istemedim.
Bu tabloyu hazırladım motive etsin diye. Pinterestten bulmuştum. Birazcık revize ettim. Baya etkili oldu. Zaten yapıştırmaları çok seviyor. Pasta da onun için ulaşılmaz bir şey olduğu için güzel bir hedef oldu. Aradaki hediyeler de motive etti. Sizin de kaydedip kullanabileceğiniz halini koyuyorum.

İlk günü okulda geçirdi. Aslında her seferinde söylemiş ama muhtemelen son anda aklına geldiği için kazalar yaşamışlar. Haftasonu çok başarılı geçti. Evde de durmadık aslında. Resimdeki taşınabilir lazımlığı aldım. (Potette Plus) Mekana zamana göre lazımlık şekline sokup içine takılan poşetlere tuvaletini yaptı. Ya da bulunduğumuz yerdeki tuvalete adaptör şeklinde koyduk, öyle kullandı. İnanılmaz memnun kaldık. Paketinden iki tane yedek poşet çıkıyor. Onlar bitti haliyle, şu an sıradan poşetler kullanıyorum. Katlanıp poşet çantasına konuluyor. Son derece az yer kaplıyor. Taşınması da kolay.

Evde resimdeki lazımlığı odasına koydum. ( Fisher Price Eğitici Eğlenceli Tuvalet ) Bu lazımlığın üst kısmı çıkıp tuvalet adaptörü olarak da kullanabiliyor ama ben biraz yumuşak bir şey olsun rahat etsin istediğim için ikinci adaptörü aldım. Resimdeki adaptörü de klozette kullanıyoruz. (Babyjem) Klozette otururken resimdeki taburemsi şeyi de ayaklarını basması için kullanıyoruz. (Ikea) Kendini daha güvende hissetmesi için önemliymiş. Benim tercihim adaptörle klozeti kullanması çünkü lazımlığı temizlemek çok hoşuma gitmiyor açıkçası :) Ama oyun oynarken banyoya gitmeye üşenip ertelemesini önlüyor odadaki tuvalet. Gece de uykusu açılmadan tuvaletini yapabiliyor hiç odadan çıkmadan.
Gece demişken; Nisan'ın doktoru, gece kulot şeklindeki bezleri kullanmamı söylemişti. Gündüz tuvalete alıştıktan bir süre sonra gece de bırakırsınız demişti. Biz şöyle yaptık. Nisan uyumadan önce tuvaletini yaptı. Ben uyumadan once bir kere daha yaptırdım. Sonra kulot bezi taktım. Baktım sabah kuru kalkıyor o bezi takmayı da bıraktım. (Çarşafının altına kullan at alt değiştirme örtüsü seriyorum kaza yaşandığında temizlemesi pratik oluyor)
Tabii bu güne gelene kadar hem gündüz hem gece bir çok kez altına yaptı. Özellikle ateşli geçirdiği bir kaç günde kaza sayısı arttı. Bu yüzden hasta olmadığı bir zamana denk getirmenizi öneririm bu süreci.
Evet kazalar oldu ama o "ben artık bez takmıcam" dediği akşamdan beri bez kullanmıyor. Tahmin ettiğimden kolay oldu diyebilirim. Tabii her çocuk aynı değil ama Nisan için söylüyorum, 3 yaş ideal zamanmış. Daha mantıklı bakabildi olaya. Kendi kararı oldu zaten. O yüzden toplam 2 gün sürdü diyebilirim alışma süreci.
Kolaylıklar dilerim :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder