Emzigi Birakti-k

"Emzigi ne zaman birakacak?" diye soranlara "Ben henuz kendimi hazir hissetmiyorum" diyordum.
(Su anda da bez icin cevabim ayni) Emzik kurtaricimdi cunku. Sadece uyurken kullaniyordu ama acayip ise yariyordu. Aksam hadi emziklerini bulalim dedigimde kosa kosa geliyordu. Bir de bilenler bilir en az iki emzikle uyuyordu. Ben de korkuyordum cok bagli nasil birakacak diye.

Bayram donusunde kreste uyumaya baslayacakti. Kreste emzik hic kullanmasin diye gaza geldim ben de. Ankara'dan bir iki gun once donmustuk bayram tatilinden. Tum emziklerinin ucunu kestim. Evet bir tane yedek biraktim itiraf ediyorum. :) Neyse yatagina koydum bir tanesini. Uyku zamani gelince aldi agzina. "Aa bu delinmis anne" dedi cikardi. Sonra baska istedi. "Aa bu da delinmis" dedi. Ben de asiri tepki vermemeye calistim. "Aa tuh neyse napalim" falan dedim. Sesini cikarmadan o sekilde uyudu. Gece de aglamadi emzik diye. Emzikleri kaldirmadim ortadan. İstedigi zaman verdim hemen. Yeni emzik istiyorum diye agladi bir kac kere. Sansima daha once hic beraber emzik almamistik. Emzik alinmiyor ki alamayiz istersen bunlari kullan dedim. Bir kac gun agzinda tuttu ama ememedigi icin dusunce almadi bir daha. Bir sure sonra hic sormamaya basladi. Ben hala kaldirmadim ortadan. İnatlassin istemedim cunku. Hic o konudan da bahsetmedim. Nisan artik buyudu abla oldu vs demedim. Benim hic umrumda degilmis kendi karariymis gibi davrandim. Bu arada bu yontem Nisan'in doktoru Alev Kutlu'nun onerisiydi. Nisan asiri inat oldugu icin artik emzik yok desem eskisinden daha cok baglanirdi biliyorum. Tahammulumun az oldugu bir donemde oldugum icin de cok agladiginda dayanamaz verirdim. O yuzden bu yontemle ikimizi de yormadan hallettik bu isi. Yaklasik bir bucuk aydir kullanmiyor. Gece uykulari da bir olcude duzeldi. Ama uyumasi icin ikna etmek asiri zor oldu, o da bir gercek. 
Annelikte cocugu surekli bir seylere alistirmaya calismak ve ayni anda bir seyleri biraktirmaya calismak da sinir bozucu, o da ayri bir gercek! :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder